sobota, 17 maja 2014

Są ludzie, są miejsca, są smaki...



Ludzie, miejsca i smaki to trzy najważniejsze składniki, które składają się na podróżowanie. To one sprawiają, że jesteśmy mądrzejsi, więcej wiemy, więcej zauważamy, jesteśmy bardziej otwarci, tęsknimy, marzymy, chcemy więcej, ciągle nas gdzieś ciągnie (...)



Ludzie

Każdy człowiek niesie za sobą historię, a możliwość obcowania z miejscowymi sprawia, że poznajemy życie danego miejsca takim jakie jest. Od ludzi spotkanych w podróży możemy się sporo nauczyć. Nie mam na myśli tylko nabycia niecodziennych umiejętności. Jeszcze ważniejsza jest ich mądrość życiowa, która sprawia, że analizujemy swoje życie, a nasza głowa jest bardziej otwarta. Tutaj przychodzi mi na myśl moja senegalska mama, czyli Aicha (możecie ją zobaczyć w filmiku). Niesamowicie ciepła osoba, która na Fuerteventurze (2 lata temu pracowałam tam przez 3 miesiące) sprawiała, że czułam się jak w domu. Wiecie co jest piękne? Za miesiąc jadę tam kolejny raz, a moja senegalska mama już na mnie czeka...

Miejsca

Każde miejsce jest inne i możemy je odkrywać na wiele sposobów. Możliwość obserwowania świata, zauważania różnic i podobieństw, radowania się z bycia, wsiąkania w dane miejsce...to jest to, co sprawia, że nasze życie się zmienia, więcej wiemy, więcej widzimy, jesteśmy bardziej tolerancyjni, czasami bardziej cierpliwi, ale na pewno bardziej otwarci. Takich rzeczy nie nauczymy się w żadnej szkole. Wulkany, pustynie, wieloryby na wolności, dżungla (...) Szkoła uczy nas tego w teorii, a podróże dają możliwość ''dotykania''.

Smaki

Ile krajów, tyle kuchni świata. Inne przyprawy, owoce, warzywa, nawyki, kultura. Na Mauritiusie jadłam najsmaczniejsze ryby świata ( do teraz tęsknię za tym smakiem!), a w Tajlandii zachwycałam się tanimi owocami, których w Polsce nie mogę dostać. W Azji je się na ulicy, a we Francji byłoby to nie do pomyślenia. Smaki sprawiają, że zapamiętujemy dane miejsce poprzez inne zmysły.


Na koniec taka krótka niespodzianka ode mnie. Wspomnienia z ostatnich kilku lat:




A dla Was co jest najważniejsze w podróży? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami!

Z podróżniczym pozdrowieniem,

Iga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz